עסקים בחיפה: לשווק נכון לקהל החיפאי

חיפה היא עיר גדולה עם אופי ייחודי שלא דומה לאף עיר בישראל. יש לנו גם הר וגם ים, בצד אחד מפרץ יפה עם תעשייה ישנה שמפריעה לנוף ובצד השני מרכזי פיתוח ומחקר מהמובילים בעולם. לחיפאים יש את מגוון אמצעי התחבורה הציבורית הגדול ביותר בארץ ובצדק, הרחובות תלולים וקשים לתנועה רגלית. זאת עיר עם תחושה של כפר קטן. אם אתם עסק קטן או גדול שרוצה לשווק לקהל החיפאי, הנה כמה טיפים איך לעשות את זה נכון.

בשנים האחרונות חברות גדולות שהחלו לצמוח באזור המרכז החליטו לעלות על הרכבת בתל אביב ולהגיע לחיפה. בדרך הן לקחו איתן אנשי פרסום שלא מכירים את חיפה והתוצאה היתה קמפיין אחרי קמפיין שלא דיבר בשום צורה לקהל המקומי. אם אין לך תקציב פרסום מנופח כדי לפתוח את המרכז החדש שלך בחיפה – הנה כמה טיפים שיעזרו לך להגיע מהר ללב של הקהל החיפאי.

1. עסקים בחיפה: תחגגו את המגוון האנושי שלה

החיפאים גאים מאוד בעיר הליברלית והמגוונת שלהם. גם קהלים שמרניים יחסית, כמו החברה החרדית למשל, ידועים בפתיחות והידידותיות שלהם. הגיוון האנושי בחיפה הוא לא רק מקור השראה לפסטיבלים וסרטים, הוא גם מפתח לשיווק לקהל החיפאי. פרסמו בכמה שפות (עברית, ערבית ורוסית הן חובה בחיפה, אנגלית היא בונוס). הציעו מוצרים או שירותים בשפות שונות. הקפידו לברך את הלקוחות שלכם בברכות של חגים של הדתות השונות. לדוגמה עץ אשוח הוא מראה נפוץ למדי בחיפה. בעיקר הראו ללקוחות שלכם שאתם מודעים למגוון החיפאי בפרסומים שלכם.

2. בעלי עסקים בחיפה הם גם חברים

למרות שחיפה היא עיר גדולה יש בה תחושה של 'קיבוץ'. מראיונות שערכנו עם לקוחות חיפאיים הרבה מהם גאים בכך שהם מכירים את בעלי העסקים שמהם הם קונים ורואים בהם חברים. חיפאים קונים מחברים. לכן המפתח להצלחה עסקית בחיפה היא תחושת החום והקשר האישי שתיצרו עם לקוחות שלכם.

בשונה מערים גדולות אחרות בישראל, רבים מהתושבים בחיפה נולדו בעיר וחיו בה כל חייהם. יש בעיר לא מעט שדמויות מוכרות מאוד לקהל המקומי בגלל שאלו אנשים שחיים ועובדים בעיר כל חייהם. אל תהססו להעלות פוסטים שלהם כשהם באים לקנות מכם או לבקש מהם לפרגן לכם בפוסט שלהם.

אופציה נוספת היא לעשות שיתופי פעולה למען הקהילה בעסק שלכם. התחברו לארגון או מוביל דעה בעיר שמקדם יוזמה מקומית והציעו את עזרתכם. החיבור האנושי והקהילתי בחיפה, התחושה שאתם פועלים למען העיר ולמען מטרות חשובות – ידבר ללקוחות המקומיים.

3. הדגישו את הקסם המיוחד של חיפה

חיפה היא עיר עם קסם שלרוב האנשים קשה להישאר אדישים אליו. אבל בין אם אתם אוהבים או לא אוהבים את חיפה – כדאי שתדעו שאנחנו החיפאים מאוד אוהבים את העיר שלנו! אנחנו אוהבים לקטר ויש לנו ביקורת, אבל העיר חשובה לנו מאוד.

לכן, אל תספרו לנו שהבאתם אלינו את תל אביב, זה לא מדבר אלינו. תספרו לנו שאתם מתרגשים להיות בחיפה. תראו בעיר הזאת את מה שאנחנו רואים בה, או לפחות תנסו. השתמשו מתמונות מרחובות העיר (אבל בלי הגנים הבהאים, בבקשה), שתפו בחיבורים שלכם לעסקים מקומיים, או ספרו על טיול שעשיתם ביערות הכרמל או בחוף הים. תפנו לרגשי הגאווה המקומית שיש לנו כלפי העיר ולחיי היומיום שבה.

4. קחו חלק ביוזמות חברתיות מקומיות

זה עשרות שנים שחיפה ידועה ברגישות שלה לסוגיות חברתיות וסביבתיות. מחיפה יצאו כמה מהמחאות החברתיות והסביבתיות הגדולות, העיר הצמיחה מובילים פוליטיים וחברתיים ואת אחת הדתות החביבות בעולם. אבל בעיקר, חיפה היא עיר ידידותית ואכפתית.

תנו במה לאמנים מקומיים בעסק שלכם, תירמו לאירועי התרמה, השתתפו במאמצים למען אוכלוסיות במצוקה. גם עסק קטן ומוגבל במשאבים יכול לעשות טוב לסביבה שלו ועל הדרך לזכות בהערכה ובנאמנות של הלקוחות שלו.

לסיכום, בין אם אתם בעלי עסקים שעברתם לחיפה, חברה שרוצה לפתוח סניף בחיפה או מקומי שרוצה להקים עסק – חיפה מציעה לכם קהל לקוחות נאמן וחברותי. נכון, להקים ולנהל עסק בחיפה זה אתגר לא פשוט בכלל. אבל אם תיצלחו את האתגרים, ותעוררו בקהל החיפאי את האהבה שלו לעיר ולאנשים שלה, תרכשו חברים לחיים והצלחה עסקית.

עסקים בחיפה

עוד חדשות ממט"י חיפה

סתם