מאמרים
בקבוצת מט"י חיפה חשוב לנו להביא לך ידע מעמיק ומדויק המבוסס על הניסיון המצטבר של הצוות והיועצים שלנו מהשטח. כאן תמצאו ידע ועצות רלוונטיים לנעשה בישראל, עם דגש על אזור הצפון.
חיפשת מידע ולא מצאת? רוצים לפרסם אצלנו מאמרים בתחומי היזמות שיוכלו לשמש את קהילת העסקים שלנו? צרו קשר.

חוסן ארגוני בזמני אי-ודאות: 7 אסטרטגיות שיעזרו לעסק החברתי שלך להתחזק ולצמוח
מהו חוסן ארגוני? חוסן ארגוני הוא היכולת להתמודד עם שינויים פתאומיים, להסתגל למציאות משתנה, ואף לזהות הזדמנויות חדשות בתוך האתגרים.

תמחור – איך לתמחר נכון מוצר או שירות חברתי?
תמחור הוא מרכיב חשוב בעבודת השיווק של מוצר או שירות חדש (למען הנוחות נתייחס במאמר הזה רק לשירות, אבל הכוונה

שיתופי פעולה כמנוע צמיחה עסקי
שיתופי פעולה הם צורת חשיבה הכרחית בעולם שהולך והופך יותר מקצועי ותחרותי. עסק קטן, בינוני ואפילו גדול ששואף להשיג יתרון משמעותי, יכול לעשות זאת על ידי שיתופי פעולה עם גורמים משלימים לו. המאמר סוקר כיצד שיתופי פעולה נוצרים ומשגשגים.

השפעות המלחמה על עסקים קטנים ובינוניים
המלחמה המתרחבת בצפון, משפיעה עמוקות על העסקים הקטנים והבינוניים באזור. מאז פרוץ הלחימה, עסקים רבים נאלצים להתמודד עם ירידה בכמות הלקוחות, בעיות לוגיסטיות, סגירת חלק ממסגרות הלימוד, קשיים בגיוס עובדים ולעיתים גם יציאה של בעל או בעלת העסק למילואים.

גיוון העובדים בעסק
במאמר הקודם כתבנו על היתרונות של מתן הזדמנות שווה לעובדים מקבוצות שונות של החברה. במאמר הזה נצעד צעד אחד קדימה מאי-הפליה, אל בחירה אקטיבית בעובדים מרקעים שונים, ונספר על היתרונות והאתגרים שבגיוון העובדים בעסק.

הערך הכלכלי של שוויון הזדמנויות בעבודה
חוק שוויון הזדמנויות בעבודה אוסר על מעסיקים להפלות עובדים מסיבות לא ענייניות כמו ארץ מוצאם, גילם, נטייתם המינית וסיבות דומות. אולם מתן יחס שוויוני לעובדים אינו רק מעשה של הגינות בסיסית, אלא גם אקט בעל ערך כלכלי.

עסקים בחיפה: לשווק נכון לקהל החיפאי
חיפה היא עיר גדולה עם אופי ייחודי שלא דומה לאף עיר בישראל. אם אתם עסק קטן או גדול שרוצה לשווק לקהל החיפאי, הנה כמה טיפים איך לעשות את זה נכון.

שיווק לעסק החברתי – מה הסיפור שלך?
שיווק הוא הנושא הכואב ביותר לכל עסק קטן או מיזם בתחילת דרכו. במאמר זה מיפינו כמה סוגיות מרכזיות שכדאי להביא בחשבון כשמתחילים לשווק עסק המקדם מטרות חברתיות וסביבתיות.

אימפקט עסקי: להגדיר מחדש הצלחה
כלכלת האימפקט פורחת בשנים האחרונות. מודלים ישנים שהתמקדו ברווח כלכלי בלבד מפנים את מקומם לתנועה הולכת וגדלה שדורשת לשנות את כללי המשחק. המאמר סוקר בקצרה את המונחים המרכזיים בתחום.

גיוס משאבים בחירום
הבהרה: המאמר מבוסס על הרצאתו של צור שריקי, מנכ"ל עמותת רופאי חלום, עבור מנהלי עמותות שהתקיימה בסמוך לפרוץ מלחמת חרבות

יזמות חברתית – מה עדיף, עמותה או עסק?
יזמות חברתית מתחילה במוטיבציה גדולה לפתור בעיה חברתית או סביבתית, ממשיכה בלמידה יסודית של התחום והבעיה ויוצאת לדרך בהקמת עסק או עמותה. בישראל אין מבנה משפטי נפרד לעסק חברתי, לכן בתהליך היזמות תצטרכו לבחור איך נכון להתאגד. המאמר מציע כמה שאלות מנחות שיסייעו בתהליך הבחירה.

הכנסות עצמיות – כיצד לייצר פעילות עסקית בעמותה שלך?
פעילות עסקית בעמותה – או בשמה המקצועי, הכנסות עצמיות או הכנסות ממכירת שירותים – מהווה כמעט 40% מההכנסות של העמותות בישראל. אז איך ניתן לייצר פעילות עסקית בעמותה ולמה זה כל כך חשוב?

עסק חברתי בישראל:
8 השאלות שיעזרו לך לתכנן את העסק שלך
עסקים חברתיים וסביבתיים בישראל כוללים עסק עצמאי, חברות, חברות לתועלת הציבור ועמותות. המאמר יעזור לך לתכנן את העסק החברתי שלך.